Betingelser

Betingelser

Fast frakt 99 kr (Gjelder kun i Norge).

Fri frakt på ordre over 1000 kr (Gjelder ikke møbler).

 

14 dager full returett (gjelder ikke salgsvarer).

Garanti for sikker betaling.

Raskt svar på mail. 

 

Priser

Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms, f.n. 25 % dersom ikke annet er angitt.

Livlige Rom AS reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.

 

Betaling

Hos oss kan du betale med Visa og Mastercard. Transaksjonen blir gjennomført når varene sendes fra oss. Vi benytter 3D-Secure betalingsløsning som er verifisert av Visa og MasterCard og all informasjon foregår mellom deg og din bank. Vi registrerer ingen personlige opplysninger om din transaksjon. Du kan også betale med PayPal (da velger du bedrift i stedet for privat øverst i høyre hjørne) eller velge faktura igjennom Klarna. Det koster ingenting å bruke Klarna Checkout.

Fakturaen sendes på mail den dagen pakken sendes fra oss. Det er 14 dager betalingsfrist fra denne datoen. Klarna krever kredittgodkjenning, derfor er det viktig at kontaktopplysningene stemmer med det som står i folkeregistret slik at pakken blir sendt til riktig adresse.

 

Levering

Vi sender varene så raskt som mulig og helst samme dag. Du kan selv hente varene dine i butikken. Adresse: Rådhusgata 12, 7260 Sistranda. 

Forsendelse

Vi sender alle våre varer med Bring/Posten Norge.

Ved større varer som møbler og lignende vil frakten bli beregnet etter vekt og volum. 

Småvarer kan sendes som brevpost.

Fast frakt gjelder kun i Norge, ikke Svalbard. I resten av Europa følges postens egne satser med en grunnpris på 270 kr.

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestilling er korrekt. 

Pakker som ikke blir hentet på posten innen 14 dager blir sendt i retur til oss. kjøper vil da bli belastet med et gebyr på opptil 200 kr. 

Dersom vi må sende pakken igjen på grunn av ukorrekt adresse eller ikke avhentet pakke, må du som kunde betale denne kostnaden.

Alle bestillinger, der ikke annet er avtalt, sendes som brev eller postpakke og hentes på postkontoret. Du vil motta e-post ved postinnlevering, der du får ditt kolli-id. Det gjelder ikke for brevpost. Da kan du spore pakken din på www.bring.no


Kundens plikter

Registrerte kunder (18 års aldersgrense) hos livligerom (selger), er ansvarlig for betaling av de ytelser selger ellers selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Det er kundens oppgave å sørge for at riktig leveringsadresse og telefonnummer/mobilnummer blir opplyst.


Reklamasjon

Skader ved levering skal snarest meldes til oss og helst på ankomstdagen via e-post. Da vil vi ha en fullstendig melding på skader som har oppstått, slik at vi kan løse dette så fort som mulig.

Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning. Send oss bilder av varen og emballasjen til post@livligerom.no sammen med ordrenummer og ditt fulle navn. Ta vare på varen og emballasjen til du hører fra oss. 


Angrefrist

Angrettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du retunere dine varer i orginalemballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelse. Varer som sendes oss uten orginalemballasje kan ikke byttes eller retuneres. Ved bytte av sengetøy og postere må ikke forseglingen være brutt. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket. 

Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Merk deg at returportp belastes av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.

Fyll ut angrerettskjemaet som vi sender deg på mail samme dag som vi postlegger din bestilling og legg den ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varenes pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved rutur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven $ 15 første ledd). 

Dersom du benytter deg av angreretten og har valgt Klarna som betaling, er det viktig at du er rask med å sende oss varene i retur da fristen for å unngå gebyr hos Klarna er etter 14 dager.


Ekstraordinære forhold

Selger er kun ansvarlig for tap av varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

 

Endring i vilkårene

Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følger av endringer i lovgivning.

 

Force Majeur

Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisjoner, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrekning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Livligerom fritatt for alt ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

 

Taushetsplikt

Alle kundeopplysninger håndteres med diskresjon.


Kontakt informasjon

E-post:post@livligerom.no    

Telefon:91852161     

Adresse: Rådhusgata 12, 7270 Sistranda